onsdag den 7. juli 2010

HAPPY FOURTH!



Den fjerde juli.
Amerikas uafhængighedsdag.
Det skal fejres!
Derfor tager ca 1 million mennesker ind til Manhatten for at se det store fyrværkerishow om aftenen. Der er voldsomt mange mennesker, der myldrer ud og ind mellem hinanden. Med tæpper, madpakker, børn i barnevogne. Alle sammen på vej ned mod the Westside for at kunne se ud over vandet.

Vi er kommet ud på gaden sammen med alle de andre på kampagnen for at uddele traktater, der handler om Guds kærlighed. Der stod vi med en T-shirt med teksten: How can I be Jewish and believe in Jesus? (Alle de andre på kampagnen er jesustroende jøder)Og så skulle der deles traktater ud! Dinna stod i en smal passage, hvor rigtig mange mennesker kom forbi, så hun kom af med 1500 traktater på en aften!!

Hvorfor gør vi det her? Deler traktater ud den fjerde juli? Taler med jøder om Jesus? Fordi langt de fleste jøder ikke ved noget om Jesus. Mange af dem er meget interresseret i kristendommen, men ved ikke hvem de skal snakke med om det. En af Dinnas oplevelser den aften:

Der er politimænd overalt! De står på alle hjørne og holder øje. Og der er endnu flere den fjerde juli!
En af betjentene kom over til mig og spurgte hvad jeg delte ud. Da han fandt ud af det trak han mig hen til en anden betjent, som åbentbart var jøde. Jøden sagde: Jeg er jøde... Hvorfor skulle jeg tro på Jesus? Vil du ikke fortælle mig om det? Det er spændende! Jeg har lyst til at komme i kontakt med nogle af jer kristne! Og så fik vi en snak om det! En ret vild oplevelse!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar